Αναζήτηση:

search glass
mwvkafeneio Logo
anarxeio Logo
Black Tracker Logo
Rebelnet.gr
Factory magazine
tiflopontikas magazine
koukouloforos
Ανοιχτή Συνέλευση Αγώνα Κατοίκων Τούμπας

Προκυρήξεις

01 Οκτωβρίου 2015 εκτύπωση

10 και 1 σημεία για τις μεταναστευτικές ροές και τη διαχείρισή τους

 

10 +1 σημεία σχετικά με τις μεταναστευτικές ροές και τη διαχείρισή τους
1
 
Οι μεταναστευτικές ροές προς την ευρώπη αυξήθηκαν ραγδαία μέσα στο καλοκαίρι. Χιλιάδες μετανάστες και μετανάστριες κυρίως από τη συρία, όπου ο πόλεμος μαίνεται, διασχίζουν τα σύνορα αναζητώντας καλύτερες συνθήκες ζωής, με προορισμό κυρίως χώρες της κεντρικής και βόρειας ευρώπης. Την ίδια στιγμή, η μετανάστευση και από άλλες χώρες, είτε της μέσης ανατολής, είτε της αφρικής, συνεχίζεται. Με το κλείσιμο των χερσαίων συνόρων στον έβρο, το πέρασμα των μεταναστών στην ευρώπη γίνεται πλέον μέσω θαλάσσης (ελληνοτουρκικά παράλια). Οι συνθήκες που κάνουν τις χώρες αυτές μη βιώσιμες για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού τους είναι κυρίως οι συνεχιζόμενοι πόλεμοι και η φτώχεια ενώ σημαντική είναι και η εμπλοκή των δυτικών κρατών -μεταξύ αυτών και του ελληνικού-, είτε αυτή γίνεται άμεσα (βομβαρδισμοί, στρατιωτικές επεμβάσεις), είτε αυτή γίνεται έμμεσα (εμπόριο όπλων στην περιοχή κτλ).
 
2
 
Οι σύριοι και οι σύριες που διασχίζουν τα ευρωπαϊκά σύνορα στην πλειονότητά τους έχουν κάποια οικονομική ευχέρεια, καθώς, κατά κύριο λόγο, αποτελούσαν τη μεσαία και μικρομεσαία τάξη της συρίας. Επιπλέον, οι περισσότερες αποτελούν εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό (σε αντίθεση με μετανάστες άλλων χωρών που είναι κατά βάση ανειδίκευτοι εργάτες και οικονομικοί μετανάστες). Το γεγονός αυτό είναι που τους κάνει χρήσιμους για το ευρωπαϊκό κεφάλαιο, εφόσον προσφέρουν από τη μία εξειδικευμένη εργασία (πχ η γερμανία ανακοίνωσε πως χρειάζεται 500.000 εξειδικευμένες εργάτριες και εργάτες), η οποία, από την άλλη, θα είναι φθηνή, εξαιτίας της θέσης των μεταναστών ως τέτοιων -και όχι ως πολιτών με κατοχυρωμένα δικαιώματα- μέσα στην ευρωπαϊκή αστική κοινωνία, αυξάνοντας τελικά τα κέρδη των εκεί αφεντικών.
 
3
 
Η αντιμεταναστευτική πολιτική, όπως και η διαχείριση των συνόρων, δεν αποτελούν δύο σταθερές συνθήκες, αλλά ούτε και αλλάζουν με τυχαίο τρόπο. Αντιθέτως, μεταβάλλονται, ανάλογα με τις ανάγκες του κεφαλαίου, αλλά και την πίεση που ασκούν τα ίδια τα υποκείμενα μέσα από την κίνησή τους (βλ. 6). Για τον λόγο αυτό, βλέπουμε σήμερα, μια διαχείριση μεταναστευτικών ροών δύο ταχυτήτων: Όσες μετανάστριες είναι “χρήσιμες” και παράλληλα έχουν την οικονομική ευχέρεια να πληρώσουν τους διακινητές -είτε αυτοί είναι λαθρέμποροι, είτε σχετίζονται (άμεσα και έμμεσα) με το κράτος- μετονομάζονται από λαθρομετανάστες σε πρόσφυγες. Ο μεγαλύτερος αριθμός αυτών των μεταναστών θα φτάσει κάποια στιγμή στον προορισμό του, ώστε να αποτελέσει, εκεί πλέον, κομμάτι του υποτιμημένου εργατικού δυναμικού. Οι υπόλοιποι θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν τον άλλο τρόπο διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών: πνιγμοί στα σύνορα, εγκλεισμός σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, επιχειρήσεις σκούπα, πογκρόμ και ρατσισμό. Άλλωστε, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης λειτουργούν, με χιλιάδες μετανάστες να βρίσκονται ακόμα έγκλειστοι σε αυτά. Με άλλα λόγια: όταν η ευρώπη χρειάζεται φτηνό εργατικό δυναμικό, τα σύνορα γίνονται πιο διαπερατά. Αντιθέτως, όταν οι μετανάστριες περισσεύουν, αυξάνεται η φύλαξή τους και γίνονται κλειστά και αδιαπέραστα,.
 
4
 
Για να εμπεδωθεί η αλλαγή αυτή στον τρόπο διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών, έπρεπε να προηγηθεί, όμως, η αλλαγή ρητορικής γύρω από τους μετανάστες. Έτσι και έγινε. Η κυρίαρχη ρητορική μετατοπίστηκε προς μια ανθρωπιστική κατεύθυνση. Οι μετανάστες και οι μετανάστριες από “εχθροί” και “λαθραίοι”, γίνανε “θύματα” και “πρόσφυγες”. Όσοι από αυτούς είναι χρήσιμοι, δεν θεωρούνται πλέον “άγριοι” και “απολίτιστοι” που εγκληματούν ασύστολα, αλλά “κακόμοιροι” και “φουκαράδες” που έχουν πέσει θύματα ακατανόητων δυνάμεων που τους υπερβαίνουν. Απέναντι σε όσους επιμένουν να αντιμετωπίζουν τους μετανάστες σαν κακόμοιρους, εμείς απαντάμε: Είναι κακόμοιρες αυτές που αψηφούν τόσους κινδύνους και διανύουν χιλιάδες χιλιόμετρα για μια καλύτερη ζωή; Αυτοί που εξεγείρονται μέσα και έξω από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ζητώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης; Αυτοί που συγκρούονται με την αστυνομία και τον στρατό στα σύνορα και όπου αλλού τους φράζουν τον δρόμο; Αυτές που, πάνω από δύο δεκαετίες στην ελλάδα, αντιμετωπίζουν τα ρατσιστικά σχόλια, τα βλέμματα γεμάτα μίσος, την υποτίμηση και την εκμετάλλευση; Που διεκδίκησαν την ίδια τους την ύπαρξη μέσα από τους αγώνες τους;
 
5
 
Η διαχείριση των μεταναστών ως θύματα μπορεί να διαφέρει αρκετά από την διαχείρισή τους ως εχθρούς. Εμπεριέχει, όμως, κοινή λογική βάση. Πρώτον, κάθε είδους διαχείριση επιλέγεται με βάση την κερδοφορία του κεφαλαίου, και ποτέ με βάση τις ανάγκες των ίδιων των μεταναστών και των μεταναστριών. Δεύτερον, και οι δυο τρόποι διαχείρισης -είτε με την καταστολή, είτε με τη θυματοποίηση- αντιμετωπίζουν τις μετανάστριες ως κάτι ξένο, ως το “αλλο”· ως άβουλα όντα, που δεν έχουν λόγο πάνω στις ίδιες τις ζωές τους. Εν τέλει, και η λογική που θέλει τους μετανάστες άβουλα θύματα, χτίζει τείχη που μας διαχωρίζουν απ' αυτούς.
 
6
 
Οι ανάγκες του κεφαλαίου δεν είναι όμως ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει την διαπερατότητα των συνόρων. Σημαντικό ρόλο παίζει και η ίδια η κίνηση των μεταναστριών, την οποία δεν πρέπει να αψηφούμε καθόλου. Οι μετανάστες μη αποδεχόμενοι τον θάνατο ως μόνη λύση, ξεκινάνε την αναζήτηση ενός καλύτερου αύριο, και με αυτή τους την κίνηση συγκρούονται καθημερινά στα σύνορα με στρατούς, αστυνομίες, φασίστες, ακόμα και τα ίδια τα κυκλώματα των διακινητών. Οι συγκρούσεις των μεταναστών (μαζί με την κίνηση των αλληλέγγυων), ασκούν καθοριστική πίεση στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη διαχείριση των συνόρων. Εμείς λοιπόν, βλέπουμε όσες και όσους επιλέγουν να μεταναστεύσουν σαν ενεργά υποκείμενα, που μέσα από τις επιλογές τους αντιτίθενται στην τάση του καπιταλισμού να ελέγξει την κίνησή τους.
 
7
 
Η διαπερατότητα των συνόρων μπορεί να έχει αλλάξει, η ίδια η συνθήκη των συνόρων όμως, πρέπει να παραμείνει εμπεδωμένη. Το αποτέλεσμα είναι την ίδια στιγμή που το κράτος μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να αναλαμβάνει το ίδιο χρέη διακινητή, επίσης, να κλείνει τελείως τα χερσαία σύνορα, οδηγώντας σε εκατοντάδες θανάτους στα θαλάσσια σύνορα. Μόνο τις τελευταίες δύο εβδομάδες είχαμε τρία ναυάγια με πάνω από 70 νεκρούς στο αιγαίο, καθώς και έναν νεκρό μετανάστη που πυροβολήθηκε από λιμενόμπατσο. Οι πνιγμοί αυτοί δεν είναι ατυχήματα. Οφείλονται στην ίδια την συνθήκη των συνόρων. Είναι κρατικές δολοφονίες.
 
8
 
Γύρω από τις μεταναστευτικές ροές στήνεται μια μεγάλη οικονομία. Πρώτος κρίκος αυτής, είναι τα ίδια τα κράτη που, με πρόφαση την υποδοχή μεταναστριών και μεταναστών, λαμβάνουν τεράστια ποσά από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Δεύτερος κρίκος, η μαφία των διακινητών, που πολύ συχνά βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με το κράτος ή κρατικούς θεσμούς (αστυνομία, δήμοι, συνοριοφύλακες). Τρίτος κρίκος σε αυτή την οικονομία, η αθάνατη ελληνική επιχειρηματικότητα: από ταξιτζήδες και ξενοδόχους, μέχρι περιπτεράδες, ταβερνιάριδες, ακόμα και μηχανόβιους (που κλέβουν τις μηχανές των σκαφών με τα οποία έρχονται οι μετανάστες στην ελλάδα), όλοι κοιτάνε να εκμεταλλευθούν όσο περισσότερο γίνεται τους μετανάστες. Τι σημαίνει αυτό; Μπουκαλάκι νερού τρία ευρώ, φόρτιση κινητού άλλα τόσα, φαγητά, σκηνές, τσιγάρα, διαδρομές, όλα σε “τιμές ευκαιρίας”. Τελευταίος κρίκος αυτής της (παρα)οικονομίας, οι γνωστές σε όλες μας ΜΚΟ, οι οποίες πουλάνε ανθρωπισμό για να λάβουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια που τους αναλογούν, και, αφού επενδύσουν ένα μικρό ποσοστό (έως και καθόλου) αυτών σε κάποιες βασικές υποδομές, τσεπώνουν τα υπόλοιπα και εξαφανίζονται. Όσον αφορά βέβαια τις ΜΚΟ, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον βρώμικο ρόλο που έχουν παίξει σε πολλές υποθέσεις, όπως αυτές των οροθετικών γυναικών.
 
9
 
Οι διαφόρων ειδών φασίστες δεν εξαφανίστηκαν. Ίσα-ίσα βρήκαν νέους τρόπους και πεδία να δραστηριοποιηθούν με την άφιξη των μεταναστών. Πέρα από τις συνήθεις τακτικές τους να κυνηγούν, να ξυλοκοπούν κτλ μετανάστριες και μετανάστες, πλέον προσπαθούν να επωφεληθούν χρηματικά από την υποτίμηση τους. Όσοι μετανάστες έρχονται αυτή τη στιγμή στην ελλάδα, δεν μένουν εδώ, αλλά μεταφέρονται στα ελληνομακεδονικά σύνορα, τα οποία περνάνε με το αντίστοιχο οικονομικό τίμημα. Στις ομάδες διακίνησης των μεταναστών, όπου ο καθένας και η καθεμιά πληρώνει γιγαντιαία ποσά για να μεταφερθεί στην Αθήνα, συμμετέχουν ενεργά και οι φασίστες. Πώς αλλιώς θα μπορούσαν να υποτιμηθούν τόσο, χωρίς τη συνεργεία και τα μέσα του φασισμού; Το χρήμα και το εμπόριο στις περιοχές εισόδου των μεταναστών, λειτουργεί το ίδιο ρατσιστικά, λειτουργεί ως μέσο υποτίμησης και βίας. Έτσι, καθώς τους κυνηγούν, επιδιώκουν ταυτόχρονα να κεφαλαιοποιήσουν χρηματικά, όσο γίνεται περισσότερο, το σύντομο πέρασμα των μεταναστών από την ελλάδα.
 
10
 
H ρητορική του μίσους απέναντι στους μετανάστες (που σκοπό έχει την υποτίμησή τους και τη δημιουργία ενός πλεονάζοντος εργατικού δυναμικού χωρίς καμία αναγνώριση), αλλά και η ρητορική που βλέπει τους μετανάστες ως θύματα, για τους οποίους η φιλεύσπλαχνη αριστερά και οι φιλανθρωπικές της οργανώσεις πρέπει να μεριμνήσουν, μπορεί να μην αποτελούν ακριβώς τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Έχουν, όμως, ένα κοινό. Όσο και αν διαφέρουν στον τρόπο αντιμετώπισης των μεταναστών -και σε επίπεδο δρόμου μπορεί συχνά και να συγκρούονται-, και οι δύο ρητορικές στόχο έχουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες και να διατηρήσουν τις ισορροπίες των αστικών κοινωνιών. Η φιλανθρωπία μπορεί να απέχει χιλιόμετρα από μια ρατσιστική αντιμετώπιση, συνεχίζει, όμως, να βλέπει τους μετανάστες και τις μετανάστριες ως άβουλα όντα, τα οποία πρέπει να προστατεύσει. Tο κυριότερο λάθος μιας φιλάνθρωπης προσέγγισης είναι ότι αντιμετωπίζει τη μετανάστευση σαν ένα καιρικό φαινόμενο. Δεν ασχολείται ούτε με τα αίτια που οδηγούν τους ανθρώπους αυτούς στη μετανάστευση, ούτε με το γιατί/πώς εμπλέκονται σ' αυτήν η εε και το ελληνικό κράτος. Δεν προσπαθεί να στήσει κοινούς αγώνες με τις μετανάστριες και τους μετανάστες, ακριβώς γιατί δεν τις αντιλαμβάνεται ως ίσες, αλλά ως “άλλες” και διαφορετικές.
 
+1
 
Σε έναν κόσμο που όλα νοούνται ως μόνιμα, αναγνωρισμένα, σταθερά και εδαφικοποιημένα, με βάση το σύνορο που ορίζει το “μέσα” και το “έξω”, και οργανώνονται με ορίζοντα το κράτος, σε μια αστική κοινωνία που αναγνωρίζει μόνο “πολίτες”, οι μετανάστες και οι μετανάστριες είναι αυτές που διαπερνούν κάθε έννοια μονιμότητας και σταθερότητας, που δεν ταξινομούνται παρά μόνο ως “το άλλο”, ακόμα κι αν ζουν δίπλα μας. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι και αλληλέγγυες δίπλα τους, στην προσπάθειά τους να διαρρήξουν, πριν το επόμενο σύνορο, την εικόνα της θυματοποίησής τους. Μέχρι να κάνουμε τις ροές των επιθυμιών μας να συναντηθούν.
 
ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΗΘΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ, ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ “ΑΛΛΟΥ”
ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ, ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

 

σχετικά tags: μετανάστες

ΦΑΜΠΡΙΚΑ ΥΦΑΝΕΤ

ΧΡΟΝΙΚΟ

Το εγκαταλειμμένο εργοστάσιο της Υφανέτ καταλήφθηκε στις 20 Μάρτη του 2004. Η κατάληψη ήρθε ως επακόλουθο ζυμώσεων και αναγκαιοτητών που προέκυψαν ύστερα από τα γεγονότα του Ιούνη του 2003 και της αλληλεγγύης στους 7 συλληφθέντες και απεργούς πεινάς. Έτσι ορισμένες συλλογικότητες και άτομα που θέλησαν να δράσουν συλλογικά, ανταγωνιστικά και αυτόνομα μέσα από νέες πιο δυναμικές δομές, αποφάσισαν ύστερα από συνελεύσεις και συζητήσεις την κατάληψη του εργοστασίου.

Η κατάληψη του παλιού εργοστασίου είναι μια έμπρακτη απάντηση στον παραλογισμό της μητρόπολης, όπου οι άνθρωποι στοιβάζονται σε διαμερίσματα, οι δημόσιοι χώροι ερημώνουν, οι αλάνες γίνονται πάρκινγκ, τα εγκαταλελειμμένα εργοστάσια γίνονται μουσεία-πολυχώροι κατανάλωσης και εφετζίδικων lifestyle συνευρέσεων. Η επιλογή της κατάληψης εκτρέπει την έννοια του ιδιωτικού χώρου και τον κάνει δημόσιο, ανοιχτό, ζωντανό.

Η κατάληψη ως πράξη είναι μια στιγμή απελευθέρωσης ως διάρκεια είναι η επανοικειοποίηση του κλεμμένου χώρου και χρόνου, ένα πείραμα μέσα από το οποίο θα ξαναεφεύρουμε συλλογικά τις επαναστατικές διαδικασίες που θα μας επιτρέψουν να κινηθούμε οργανωμένα και ανταγωνιστικά προς το υπάρχον, ένας χώρος ο οποίος θα γεννήσει σχέσεις συντροφικότητας και εμπιστοσύνης ώστε να κινηθούμε δημιουργικά απέναντι στη μιζέρια της αλλοτριωμένης κοινωνίας και των εαυτών μας. Σημαίνει ακόμα τη βίωση μιας καθημερινότητας ενάντια στην πραγματικότητα του χρήματος, τις ιεραρχικές-εξουσιαστικές δομές και την αυταρχικότητα του συστήματος.

Μέσα από κάθε μας ενέργεια προσπαθούμε να φτάσουμε ένα βήμα πιο κοντά στην ανατροπή, στη συλλογικοποίηση των αρνήσεων και των ονείρων μας.

Χρονικό εκδηλώσεων και δράσεων

2004-2010

  1. 20 Μαρτίου 2004 κατάληψη Φάμπρικα Υφανετ
  2. 16 Απριλίου 2004 Πορεία στη Κ. Τούμπα με αφορμή το σφράγισμα της πόρτας της κατάληψης από την Εθνική Τράπεζα
  3. 29 Απριλίου 2004 εκδήλωση για την ιστορία και τους εργατικούς αγώνες στην Υφανέτ
  4. 21 Μαΐου 2004 εκδήλωση «Στίρνερ και Νίτσε: τα όρια του μηδενισμού» από ομάδα βιβλιοθήκης
  5. 28 Μαΐου 2004 εκδήλωση παρουσίαση του δελτίου αντιπληροφόρησης για τους μετανάστες από indymedia Θεσσαλονίκης
  6. 4 Ιουνίου 2004 εκδήλωση για τη Zanon (αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσιο στην Αργεντινή) από Ανάρες
  7. 19 - 21 Ιουνίου 2004 «3 μέρες για 3 μήνες», δημόσιοι χώροι και πόλη φυλακή με παρουσίαση σχετικού εντύπου, συζήτηση, προβολές, συναυλίες
  8. 24 Ιουνίου 2004 συμμετοχή στην κατάληψη των γραφείων ολυμπιακών αγώνων
  9. 14 Ιουλίου 2004 παρέμβαση-προβολή στη πλατεία Ναυαρίνου ενάντια στην αστυνομοκρατία, τα εργατικά ατυχήματα και τους ολυμπιακούς αγώνες
  10. 11 - 12 Οκτωβρίου 2004 εκδήλωση, συζήτηση, προβολή για την ψυχική υγεία και τα κρατικά ιδρύματα από ψυχιατροxol
  11. 16 – 17 Οκτωβρίου 2004 «5 χρόνια Μαύρη Γάτα», πανελλαδική συνάντηση στεκιών, εκδηλώσεις, συναυλίες
  12. 21 Οκτωβρίου 2004 πορεία ενάντια στην εθνική ενότητα (συμμετοχή 200 άτομα)
  13. 13 Νοέμβρη 2004 «ισραηλινοί αναρχικοί ενάντια στο τείχος» με παρουσίαση, προβολή, συζήτηση
  14. 19 Νοεμβρίου 2004 «πριν το τέλος» θεατρική παράσταση με θέμα τη σωματεμπορία και τη σεξουαλική εκμετάλλευση
  15. 26Νοεμβρίου 2004 «η κοινωνία του θεάματος σήμερα», εκδήλωση- από ξενοδοχείο των ξένων
  16. μέσα Δεκέμβρη «λίγο πριν», θεατρικές παραστάσεις
  17. 19 Δεκεμβρίου 2004 κατάληψη μακεδονικού πρακτορείου ειδήσεων σε ένδειξη αλληλεγγύης στο συλληφθέντα για τα γεγονότα του Α.Τ. αγίου παντελεήμονα
  18. 24 Φεβρουαρίου 2005 «Βιοπολιτική, Εξουσία, Γνώση: μια ανάγνωση του έργου του Φουκό»-από ομάδα βιβλιοθήκης
  19. 30 Μαρτίου 2005 πορεία ενάντια στα εθνικιστικά πογκρόμ (συμμετοχή 250 άτομα)
  20. 13 Απριλίου 2005 ποδηλατοπορεία οργανωμένη από πρωτοβουλία μέσα από την κατάληψη
  21. 16 Απριλίου 2005 «1 χρόνος Φάμπρικα Υφανέτ», πολυδρώμενα, προβολές, θεατρικά, εκθέσεις, συναυλίες
  22. 28 Μαΐου 2005 «Πώς εκτροχιάστηκε ο Ρομπέρτο Ζούκο», θεατρική παράσταση από ομάδα αντιβίωση
  23. 9 Ιουνίου 2005 πορεία ενάντια στην εθνικοπατριωτική φιέστα του ψωμιαδη για τα γενέθλια του μ. Αλέξανδρου
  24. Ιούνης 2005 συμμετοχή στις κινήσεις αλληλεγγύης στον απεργό πείνας Bahoz
  25. 9 Σεπτεμβρίου 2005 παρέμβαση στη μονή λαζαριστών ενάντια στα σχέδια δημιουργίας μουσείου σύγχρονης τέχνης στην υφανέτ
  26. 29 Οκτωβρίου 2005 συναυλίες Hip Hop
  27. 5-6 Νοεμβρίου 2005 «Προς μία μεταλλαγμένη κοινωνία» διήμερο με συζητήσεις και προβολές από παιδιά του σωλήνα
  28. 11 Νοεμβρίου 2005 επίθεση με μπογιές στο γαλλικό ινστιτούτο σε αλληλεγγύη στην εξέγερση των μεταναστών στα γαλλικά προάστια
  29. 11-12 Νοεμβρίου 2005 «αυτοοργανωμένη κινηματογράφηση: η κολεκτίβα AK – KRAAK»
  30. 26 Νοεμβρίου 2005 παρουσίαση του βιβλίου οι Αόρατοι από τον Nanni Balestrini – συζήτηση για το ιταλικό ανταγωνιστικό κίνημα
  31. 18 Φεβρουαρίου 2006 πορεία ενάντια στο συνεδρίου του ΛΑΟΣ (συμμετοχή 450 άτομα)
  32. 28 Μαρτίου 2006 επίθεση και καταστροφή των γραφείων της φασιστικής πατριωτικής συμμαχίας (συμμετοχή 200 άτομα)
  33. 8 Απριλίου 2006 συναυλία Ωχρά Σπειροχαίτη στην Καμάρα για τα 2 χρόνια της κατάληψης
  34. 12 Μαΐου 2006 εκδήλωση με τον Γιάννη Ταμτάκο για τα 70 χρόνια από την εξέγερση των καπνεργατών του 1936
  35. 20 Μαΐου 2006 εκδήλωση για την επισφάλεια με τον Franco Berardi Bifo
  36. 6 Ιουνίου 2006 επίθεση και πορεία στα γραφεία της τσιμεντοβιομηχανίας Τιτάν για τον θάνατο 2 εργατών (συμμετοχή 150 άτομα)
  37. 22 Ιουνίου 2006 εκδήλωση ενάντια στους εθνικούς μύθους από εφημερίδα εργατική εξουσία
  38. 6 Ιουλίου 2006 μητροπολιτικό καλοκαίρι αθλοπαιδιές, βουτιές, στην Υφανέτ
  39. 9 Σεπτεμβρίου 2006 επίθεση από 100 άτομα με αυγά σκουπίδια πατατοβόμβες σε εκδήλωση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που φιλοδοξεί να εγκατασταθεί στο κτήριο της Υφανέτ
  40. 19 Νοεμβρίου 2006 πορεία στην Αμάρυνθο ενάντια στο βιασμό 16χρονης Βουλγάρας (130 άτομα)
  41. 27 Νοεμβρίου – 3 Δεκεμβρίου 2006 1ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στην Φάμπρικα - Υφανέτ
  42. 2 Δεκεμβρίου 2006 παρουσίαση – εκδήλωση του βιβλίου «Άπαντα του Μπακούνιν» από ομάδα βιβλιοθήκης
  43. 5 Δεκεμβρίου 2006 πορεία αλληλεγγύης στους μετανάστες (συμμετοχή 500 άτομα)
  44. 9 Δεκεμβρίου 2006 συμμετοχή στην πανελλαδική πορεία αλληλεγγύης στους μετανάστες στην Αθήνα από το αναρχικό συντονιστικό (συμμετοχή 600 άτομα)
  45. 19 Ιανουαρίου 2007 κατάληψη δικηγορικού συλλόγου για τους συλληφθέντες και απεργούς πείνας από την πορεία του κοινωνικού φόρουμ στην Αθήνα στης 16 Μάη 2006
  46. 3 Φεβρουαρίου 2007 πανελλαδική συνάντηση ομάδων για ζητήματα βιοτεχνολογίας- μεταλλαγμένων και εκδηλώσεις παρουσιάσεις για μεταλλεία Χαλκιδικής, Υποθαλάσσια Αρτηρία, φράγμα Αράχθου, εκτροπή Αχελώου, εργοστάσιο ΔΕΗ Πτολεμαίδας, greenscare στις ΗΠΑ
  47. 2 Μαρτίου 2007 ποδηλατοπορεία από ποδηλατίστας (συμμετοχή 100 ποδηλατες/ισσες)
  48. 3 Μαρτίου 2007 συνάντηση του πανελλαδικού συντονιστικού αλληλεγγύης σε μετανάστες και πρόσφυγες, εκδηλώσεις, προβολές, συναυλίες - θεατρική παράσταση «το πιστοποιητικό» του Νικολάι Έρντμαν από τη θεατρική ομάδα μεταναστών Θεσσαλονίκης
  49. 29 Μαρτίου 2007 εκδήλωση ενάντια στην υποθαλάσσια αρτηρία από πειρατές της παραλιακής
  50. 30 Μαρτίου 2007 ποδηλατοπορεία ενάντια στην υποθαλάσσια αρτηρία από ποδηλατίστας + πειρατές της παραλιακής(συμμετοχή 200 ποδηλατες/ισσες)
  51. 31 Μαρτίου 2007 πορεία ενάντια στη υποθαλάσσια αρτηρία από πειρατές της παραλιακής (συμμετοχή 300 άτομα)
  52. 3 Απριλίου 2007 μηχανοκίνητη πορεία αλληλεγγύης στο κέντρο κράτησης μεταναστών (συμμετοχή 100 άτομα)
  53. 27 Απριλίου 2007 ποδηλατοπορεία από τους ποδηλατίστας (συμμετοχή 200 ποδηλατες/ισσες)
  54. 1 Μαΐου 2007 πορεία ενάντια στην επισφάλεια (συμμετοχή 350 άτομα)
  55. 18 Μαΐου 2007 συμμετοχή στην πανελλαδική πορεία αλληλεγγύης στους μετανάστες στην Πάτρα (συμμετοχή 400 άτομα)
  56. 24 Μαΐου – 3 Ιουνίου 2007 11ημερο φεστιβάλ εκδηλώσεων – συζητήσεων – προβολών – συναυλιών για τα 3 χρόνια της κατάληψης
    • εκδήλωση Αυτοοργανωμένοι κοινωνικοί χώροι-καταστολή-υπεράσπιση
    • Πρώτη προβολή μιας αυτοοργανωμένης κινηματογραφικής παραγωγής
    • «Ξεκλειδώνοντας τον Κλήδονα» Παρουσίαση της Υπερεαλιστικής ομάδας Αθηνών
    • Ενημέρωση-Συζήτηση με θέμα την καταστολή της κατάληψης Ungdomshuset στη Κοπεγχάγη
    • Παρουσίαση του παιχνιδιού «Το Ντουλάπι: μια πρόβα εξέγερσης» από τη μηχανή
    • «Πως το καταλάβαμε» Προβολή video από την κατάληψη Villa Αμαλίας
    • Εκδήλωση με θέμα «Προβληματικές για την καθημερινότητα σε μια κολεκτίβα και ο συσχετισμός της με τη γενικότερη απελευθερωτική διαδικασία» από τη στεγαστική κολεκτίβα της κατάληψης
    • «Κυνήγι Θησαυρού» Ένα ντοκιμαντέρ για την υπόθεση της μεταλλουργίας χρυσού στη βόρεια Χαλκιδική
    • Συζήτηση με θέμα: Έθνος, Αντιμπεριαλισμός, Ανταγωνιστικό Κίνημα
    • «Σημειώσεις για τη μνήμη» ένα οπτικοακουστικό δρώμενο
    • Θεατρική παράσταση «Ο θείος Πάπαρος» της ομάδας Bufonata από τη Villa Αμαλίας
    • Εκδήλωση του ελευθεριακού νηπιαγωγίου EL PASO DAY - Ξενάγηση Παραμύθι
  57. 31 Μαΐου 2007 πορεία εορτασμού των 3 χρόνων και αλληλεγγύης στην Φάμπρικα Υφανέτ (συμμετοχή 800 άτομα)
  58. 18-21 Αυγούστου 2007 συμμετοχή στις πορείες αλληλεγγύης για δολοφονημένο νιγηριανό Τόνυ Ονούα
  59. 25 Οκτωβρίου 2007 παρέμβαση ενάντια στις εθνικές παρελάσεις σε 150 σχολεία της Θεσσαλονίκης
  60. 4 Νοέμβριου 2007 συνδιοργάνωση με Terra Ingognita, Στέκι στη Φιλοσοφική, Εστίες Δ μηχανοκίνητης πορείας αλληλεγγύης στις φυλακές Διαβατών (συμμετοχή 250 άτομα)
  61. 9 Νοεμβρίου 2007 προβολή ντοκιμαντέρ και εκδήλωση για το DIY
  62. 12-16 Νοεμβρίου 2007 2ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ
  63. 1 Δεκεμβρίου 2007 Όχι άλλα δάκρυα για τους δολοφονημένους μετανάστες, συγκέντρωση πορεία για τον δολοφονημένο νιγηριανό Τόνυ Ονούα
  64. 15 Ιανουαρίου 2008 Καλό ταξίδι μπάρμπα Γιάννη, όλα συνεχίζονται…
  65. 14 Φεβρουαρίου 2008 Ο μύθος της αειφόρου ανάπτυξης (εκδήλωση της αντιεξουσιαστική επιθεώρησης black out)
  66. 22 Φεβρουάριου 2008 Πορεία αλληλεγγύης στον Β. Μποτζατζή και στους 3 διωκόμενους συντρόφους
  67. 21 Μαΐου 2008 Συγκέντρωση αλληλεγγύης στους 7 του Ιούνη του 2003 στα Δικαστήρια
  68. 30 Μαΐου 2008 Συζήτηση με την υπερρεαλιστική ομάδα Αθήνας, η πολιτική θέση του υπερρεαλισμού
  69. 1 Ιουνίου 2008 Μια βραδιά με τον μπάρμπα-Γιάννη
  70. 18 Ιουνίου 2008 Παρουσίαση Βιβλίου ΣΩΜΑ, ΧΩΡΟΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡ(Ι)ΟΤΗΤΑΣ
  71. 20 Ιουνίου 2008 Η άνοδος της ακροδεξιάς και το ανταγωνιστικό κίνημα στην Ιταλία, εκδήλωση με την Ilaria Bussoni και τον Sergio Bianchi (από τον κινηματικό εκδοτικό οίκο Derive Approdi)
  72. 21 Ιουνίου 2008 Η G700 δεν είναι εικόνα στις ειδήσεις ΣΤΟ ΓΑΛΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΑΣ Δε μιλάμε για λίγα ευρω παραπάνω αλλά για όλη μας τη ζωή
  73. 19 Σεπτεμβρίου 2008 Συναυλία Kalashnikov, Prigogine
  74. 26 Σεπτεμβρίου 2008 Αντιφασιστική πορεία στην κάτω τούμπα
  75. 16 Οκτωβρίου 2008 Πορεία αλληλεγγύης στους μετανάστες
  76. 11 Νοέμβριου 2008 3ο φεστιβάλ πολιτικού ντοκιμαντέρ
  77. 11 Νοεμβρίου 2008 Πορεία αλληλεγγύης στον αγώνα των φυλακισμένων
  78. 9 Δεκεμβρίου 2008 Κάλεσμα στην πορεία την ημέρα της κηδείας του Αλέξη Γρηγορόπουλου
  79. 17 Ιανουαρίου 2009 Συμμετοχή στην πορεία στη Λάρισα ενάντια στον τρόμο (συμμετείχαν πάνω από 5000 άτομα)
  80. 12 Φεβρουάριου 2009 Πορεία αλληλεγγύης στην Κ. Κούνεβα και σε όλους τους συλληφθέντες του Δεκέμβρη
  81. 12 Φεβρουάριου 2009 Συμμετοχή στην τριήμερη κατάληψη του πολιτιστικού κέντρου τούμπας
  82. 21 Φεβρουαρίου 2009 Συναυλία Βαλπουρία Νύχτα, Kognita sperans, waxing gibbous
  83. 1 Μαρτίου 2009 Συναυλία Ωχρά Σπειροχαίτη
  84. 13 Μαρτίου 2009 Radio Alice – Bologna 1977, προβολή δουλεύοντας με το πάσο μας
  85. 14 Μαρτίου 2009 Κυριαρχία και Εξέγερση συζήτηση με τον Alfredo Bonanno
  86. 26 Μαρτίου 2009 Ο εσωτερικός εχθρός στο Ισραήλ, εκδήλωση με τους αναρχικούς ενάντια στο τοίχος
  87. 20 Απριλίου 2009 3 μέρες για την εξέγερση
  88. 28 Απριλίου 2009 Πορεία: κάτω τα χέρια από τις καταλήψεις (συμμετείχαν 1000 άτομα)
  89. 1 Μαΐου 2009 Συγκέντρωση – πορεία ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΑ
  90. 13 Μαΐου 2009 Μωβ Καφενείο : Judith Butler.Philosophe en tout genre(2006) ντοκιμαντέρ του Paule Zajdermann για τη ζωή και το έργο της.
  91. 15-16-17 Μαΐου 2009 Πανελλαδικό τριήμερο εκδηλώσεων και συζητήσεων για την αντίσταση στη βιοτεχνολογiα της κυριαρχiας από το κοινό τόπο.
  92. 20 Μαΐου 2009 Μωβ Καφενείο Paris is burning(1991) ντοκιμαντέρ της Jenny Livingstone για τους χορούς ντραγκ στο Χάρλεμ.
  93. 22 Μαΐου 2009 Εκδήλωση-Συζήτηση με τον αγωνιστή Στέργιο Κατσαρό (Παρουσίαση του βιβλίου Εγώ ο Προβοκάτορας , ο Τρομοκράτης).
  94. 27 Μαΐου 2009 Μωβ Καφενείο Παρουσίαση Παραστασιακές επιτελέσεις και συγκρότηση του φύλου:δοκίμιο πάνω στη φαινομενολογία και τη φεμινιστική θεωρία, Judith Butler (1998).
  95. 29 Μαΐου 2009 Παρουσίαση-συζήτηση του βιβλίου: Κρίση, Αναδιάρθρωση και Ταξική Πάλη στα Πανεπιστήμια.
  96. 11 Ιουνίου 2009 Εκδήλωση Κρίση νέες δυνατότητες για επανάσταση, ή πιο βίαιη καπιταλιστική αναδιάρθρωση (με του George Caffentzis, Silvia Federici).
  97. 7 Ιουλίου 2009 Πορεία αλληλεγγύης στους μετανάστες (συμμετείχαν 1200 άτομα).
  98. 31 Ιουλίου 2009 3ημερο κρίση, αντιεξέγερση, αντιστάσεις.
  99. 19 Σεπτεμβρίου 2009 Εκδήλωση «ο καιρός των τσιγγάνων» με συντρόφισσες από τις αναρχοφεμινιστικές κολλεκτίβες Erinyen και Love Kills.
  100. 10 Οκτωβρίου 2009 Συναυλία Rene Biname, Chinese Basement.
  101. 30 Οκτωβρίου – 1 Νοεμβρίου 2009 3ημερο ενάντια στο εμπόρευμα και το θέαμα από την συντεχνιαπλην.
  102. 18 Νοεμβρίου 2009 Μωβ Καφενείο Παρουσίαση σχετικά με τη ζωή και το έργο της Virginia Woolf.
  103. 22-27 Νοεμβρίου 2009 4ο Φεστιβάλ πολιτικού Ντοκιμαντέρ
  104. 27 Νοεμβρίου 2009 Κάλεσμα σε πορεία για την άμεση απελευθέρωση του αναρχικού Ηλία Νικολάου.
  105. 28 Νοεμβρίου 2009 Εκδήλωση για την ομοφωνία, Συζήτηση για την ιεραρχία, τις δομές και τις σχέσεις στις συλλογικότητες του ανταγωνιστικού κινήματος.
  106. 5 Δεκεμβρίου 2009 Κατάληψη στο Ολύμπιον για δημιουργία τόπου συνάντησης και οργάνωσης των δράσεων για τον ένα χρόνο από την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.
  107. 6 Δεκεμβρίου 2009 Κάλεσμα στην πορεία για τον ένα χρόνο από την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.
  108. 6 Φεβρουαρίου 2010 Live dj set hip hop.
  109. 8 Φεβρουαρίου 2010 Συμμετοχή στην παρέμβαση και διακοπή συνεδρίου για την βιομηχανία απο αντιεξουσιαστές/τριες στο ξενοδοχείο Νικόπολις.
  110. 12 Φεβρουαρίου 2010 Πορεία στην κάτω Τούμπα ενάντια στο φασιστοειδές χτύπημα στην κατάληψη Φάμπρικα Υφανετ (συμμετοχή 350 άτομα).
  111. 24 Φεβρουαρίου 2010 Μωβ καφενείο συναυλία Ms Ratter.
  112. 4 Μαρτίου 2010 ξεκινάει η λειτουργία του αυτοοργανωμένου εργατικού καφενείου café la rage. Εκδήλωση Το νομισματικό σύστημα και ο ρόλος του διεθνούς δανεισμού προβολή αποσπάσματος από το ντοκιμαντέρ zeitgeist, συζήτηση σχετικά με την περίπτωση του ελληνικού κράτους
  113. 3 έως 26 Μαρτίου 2010 Εκδηλώσεις - προβολές : Δυτική Γερμανία 1967-1987-20 χρόνια ριζοσπαστικών αγώνων.
  114. 24 Απριλίου 2010 Εκδήλωση του Café la Rage: Ταξικοί αγώνες και μορφές οργάνωσης των εργατών Παρουσίαση μπροσούρας: Reform or Revolution, η σχέση ανάμεσα στο πολιτικό και το κοινωνικό στα πλαίσια της Β Διεθνούς (εκδ. κινούμενοι τόποι).
  115. 8 Μαΐου Απριλίου 2010 Εκδήλωση του Café la Rage: Ασφαλιστικό και ταξικοί αγώνες, η πολιτική του χρήματος, ταξικός ανταγωνισμός και ασφαλιστικό σύστημα από τη συλλογικότητα «παιδιά της γαλαρίας».
  116. 13 Μαΐου 2010 Εκδήλωση του Café la Rage: Zanon ένα παράδειγμα εργατικής αυτοδιαχείρισης.
  117. 22 Μαΐου 2010 Εκδήλωση του Café la Rage: το κίνημα ανέργων εργατών στην Αργεντινή.
  118. 26 Μαΐου 2010 Εκδήλωση του Μωβ Καφενείου: τώκιν αμπάουτ περφορματίβιτυ, φρομ Τζουντιθ Μπατλερ το Σποντζμπομπ Σκουερπαντς mia dialeksh gia thn epitelestikothta katalhlh gia olh thn oikogeneia.
  119. 2 Ιουνίου 2010 Εκδήλωση του Μωβ Καφενείου: Ένα μικρό πολύ μικρό αφιέρωμα στη Σύλβια Πλαθ.
  120. 5 Ιουνίου 2010 Εκδήλωση:Χρέος τα πρώτα 5000 χρόνια εκδήλωση με τον David Graeber.
  121. 16 Ιουνίου 2010 Θερινό σινεμά στο Μωβ καφενείο Προβολή της ταινίας : \"Για όλα φταίει το γκαζόν\", της Josiane Balasko.
  122. 17 Ιουνίου 2010 Παρουσίαση Rebel : Θεωρία και Ανάλυση για το ανταγωνιστικό κίνημα.
  123. 18 Ιουνίου 2010 Εκδήλωση για την κρίση του καπιταλισμού και την ελληνική κρίση του χρέους.
  124. 24 Ιουνίου 2010 Εκδήλωση-συζήτηση με τον John Holloway, Η κρίση σαν υλική πραγματικότητα της δικής μας αντιεξουσίας και η επανεφεύρεση της επανάστασης σήμερα.

ΦΑΜΠΡΙΚΑ ΥΦΑΝΕΤ

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ

graffiti ένας είναι ο εχθρός John Holloway David_Graber festival_Communismos festival_Communismos festival_Communismos